Helgen..

Ännu en helg har seglat förbi o fort går det.. januari går mot sitt slut... redan....
 
Funderingar o oron fortsätter frågorna är inte utredda än... lite frustrerad ibland när inget händer o man bara står o stampar.. försöker komma framåt men någon/något håller en tillbaka...
Har varit till FK för att få svar om hur man ska göra med mammaledigheten blev inte så mycket klokare men lite iaf.. beslutet är ändå vårt men hur fasen ska man göra?? önskar någon kunde bestämma åt mig.. haha..
 
Helgen va bra... dock har vi upptäckt att våra grannar under oss är förjävliga... tydligen hade de klagat på min sambo när han slipade väggarna vid 18 tiden en vardag!! fick veta detta då dem kom andra gången för att vi borrade hål i väggen vid 20 tiden!! ok då fick jag även veta att dem har barn så kan förstå att det är gränsfall tidpunkten.... men ändå... vi har faktiskt rätt att få ordning i vår lgh o borrar man gör man inte det i timmar direkt..
 
Men i helgen kom två kompisar på besök.. käka middag, prata o skratta.. trevligt o vi spelade lite musik o dem drack lite... ca 21,45 kommer Securitas och knackar på och säger att vi stör... jag sa att kl e inte ens 22!! vi kan hålla på från 8-22 de är oskriven regel ju.. nej står inget i kontraktet sa han då och sa visa hänsyn... jovisst... det roliga va att vi inte ens spelade så himla högt... vi pratade ju oxå så vi hade inte hög musik.... men tydligen tyckte dem det... vi var väldigt irri sen o svor över dem där för vi har haft riktiga fester förut och aldrig någon klagade i gamla lgh.... åh vad jag saknar mina gamla grannar nu..... har pratat med hyresvärden o han sa att vi ska väl tänka på om vi har folk över o spelar musik mer ville han inte säga eftersom han inte vet... synd att jag inte frågade killen om han hörde nåt via dörren.. o jag har en decibelmätare på mobilen men glömde bort det då... :/
vi sänkte iaf o hade trevligt dock lite frustrerade o nu är vi lite skeptiska av att bo där... dock säger jag att dem får fasen tåla lite... vi har rätt o leva oxå... hyresvärden sa oxå att vi skulle prata med dem.. dock vet jag inte till 100% vem som ringde men är nog inte svårt o gissa....
 
Lörd va vi hemma o sen iväg på Storheden o kollade lite... myste på kvällen o tog de lugnt... Söndagen jo just de hann städa o greja på fredagen innan dem kom o fortsatte tvätta o plocka på sönd... kommer inte ihåg vad vi gjorde mer... jo vi var ut o käkade o träffa vännen Y. :)
 
Igår va de ny vecka o nästan fullt upp... kändes så iaf... under veckan händer annars inte så mycket speciellt.. kom på att ja o sambon varit tillsammans i 8 månader snart... :) om man räknar från när vi började om så att säga..
 
Grejerna jag ville bli av med har jag satt ut på blocket oxå.. förutom face... fick tips om tradera men där har jag aldrig sålt bara köpt... avvaktar lite får jag inte sålt dem får jag väl ge bort dem... när de närmar sig bebisdags åker dem ut iaf...
 
Magen har växt massor bara sista veckan... ska försöka ta bild nångång... tog bilder ett tag varje vecka men de har inte blivit av :/ blir ibland bara nu... då tar jag bara underkläder o dem vill jag inte lägga ut :P
Det är så otrolig känsla när de sprattlar o sparkar därinne.. så overkligt.... o samtidigt så skrämmande...
 
Ha en bra dag...

Kommentarer
Postat av: s p i n d e l t j e j e n (och livet som nybliven mamma)

Svar:
Ja, vi fick en inbjudan från BVC - igår var vi 5 stycken mammor och bebisar. Först massage och sen lite fika och babbel efter :)

2013-01-29 @ 15:12:19
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: Anna

Ja försäkringskassan är inte lätt att ha med och göra... Jag var på samma möte 2 gånger för att försöka förstå hur man skulle göra och sedan blev det nog fel ändå och de ringde dagen efter jag fått Frida och va "otrevliga"... Sedan har jag fått ringt ett antal gånger sedan jag fått henne för jag inte fattar precis allt och de gjorde mig återbetalningsskyldig när jag hade rapporterat in i tid men de hade inte det som jag trodde... Ska inte skrämma upp dig! Sorry! Vad är det som du funderar på ang. mammaledigheten?

2013-01-30 @ 14:43:57
Postat av: s p i n d e l t j e j e n (och livet som nybliven mamma)

Svar:
Du får gå på föräldraträffar på MVC ihop med karln :) Och sen träffa andra mammor på BVC? :)

2013-02-01 @ 11:26:57
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, fotografering, resor och sånt där)

SV:
Ja, han har ändå bara vuxit 11 cm, men det är ju ändå mycket större än när han kom ut :D
Spännande med föräldraträffar, det är nog bra att gå på dem så att man får ett kontaktnät och har dem att träffa sen när man är hemma :)

2013-02-05 @ 21:54:25
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, fotografering, resor och sånt där)

Sv:
Ja, jag svarar också både i min blogg och i personens blogg - om det är något längre svar - inte bara "tack" :D

2013-02-05 @ 21:54:57
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: Anonym

När du får barn och grannarna väcker den med borr/ fest så kommer du förstå hur jobbigt det är.

2013-02-09 @ 12:38:24

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback