Stress..

Ja just nu kära läsare är det otroligt stressigt.... hinner knappt göra något på jobbet för nu går en vikarie med mig som jag måste visa saker för... plus att jag ska göra mitt jobb oxå... det går segt och känner mig otroligt stressad för kommande veckor är mycket helgdagar med plus att den vikarie även skall vara borta på div. ärenden... suck...
 
Dock går tiden otroligt fort och såg på min sida på familjeliv.se att det är 35 dagar till beräknad förlossning!!!! 35 dagar och jag har en bebis?! overkligt.... jag kan inte föreställa mig hur livet kommer se ut sen och jag kan inget göra för att planera heller... (jo jag är lite kontrollfreak) :)
Jag tar en dag i taget....
 
Magen växer mer o nu börjar jag känna mig klumpig o de är tungt... flytta sig från sängen el soffan ojj.. känner mig verkligen som en strandad val o livmodern ligger så högt upp.. inget bekvämt direkt... men annars tycker jag att min gravididet gått väldigt smidigt.... förutom denna enorma trötthet!! På kvällarna orkar jag inte göra nåt (förutom diska, plocka o sånt man måste göra) jo min sambo gör mycket jag behöver aldrig städa de gör han :)
 
Bebisen rör sig mera nu.. kan känna nån fot o om det är rumpan så putar ut på andra sidan?! huvudet är neråt iaf... kommer verkligen verkligen att sakna att känna bebisen röra sig i magen... ibland iaf.. just nu är det lite läskigt ibland när han blir större... det är en enorm känsla att vara gravid.. otroligt :)
 
Ja förbereda för bebisen har legat på is några veckor... men nu till helgen har vi babyshower och efter det skall jag ta tag i allt som skall göras.... och köpas... dvs de vi inte får... :) Jag har bestämt från den 14 maj ska jag vara ledig. låter länge tills dess men är inte många arbetsdagar kvar... den 1 juni börjar föräldradagarna... får se hur de går.. blir en drabbning ekonomiskt men hur stor får vi se... får passa på o njuta av lönen idag :)
 
Ja en liten uppdatering... hinner tyvärr inte mycket mer... gillar att jag fått lite kommentarer :)
 
Fotografering av mammamagen viiiillll jag göra... har kollat priser o gud så dyrt det är... även med amatörer o på ett ställe var atelje billigare! konstigt de där... jag viill verkligen göra men får se.... tiden börjar rinna ifrån fort som attans... :/ Synd jag inte bor i södra sverige för jag har sååå många kompisar neråt som är jätteduktiga på att fota.. men men... får se hur det blir med de.... känner stress över de oxå...
 
Ne nu ta tag i dagen...

Kommentarer
Postat av: Anna

Vi kanske ska bilda klubb och försöka lugna ner och peppa varandra att det löser sig, det blir bra och klart- positiva tankar... ;) Lättare sagt än gjort men en dag i taget och nya tag! Kram på dig/Anna

2013-04-25 @ 11:26:14
Postat av: Susanne

Skönt att slippa städa. :)

2013-04-25 @ 17:25:14
URL: http://www.susannelindvall.blogg.se
Postat av: s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, fotografering, resor och sånt där)

Det är tur att man är två stycken när man går på föräldraledigt - vet inte hur jag hade klarat mig om jag varit själv - det är rätt chockartat att få ut måååånga tusen mindre i månaden än man är van vid :D
Kramisar!

2013-05-10 @ 22:47:00
URL: http://www.spindeltjejen.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback