Oj oj

Jag är redan i vecka 33!! förstår ni att jag snart kommer att vara mamma?! nej jag tänkte väl de.. jag förstår inte det iaf... tiden bara rinner iväg o jag hänger inte med...
 
Allt har varit bra.. sedan jag skrev sist... känner mer o mer rörelser (ibland) det är en otrolig känsla när magen far åt olika håll.. magiskt, häftigt o lite läskigt :) tänker ibland vad gör du därinne när du far runt så?? känner mig inte förberedd ännu.. måste gå igenom bebisens kläder o lägga i byrån o sen tvätta täcke, kuddar o lite annat som jag inte tvättat än.. (då ska jag tvätta med allergi o parfymfritt) tror inte jag ska tvätta om.. enligt BM så använder man sakerna ganska fort o de tvättas om flera ggr... känns som att det är så många lösa bitar jag inte är klar med... vilka småsaker behöver man mer? ska man ha babysitter, bärsele? massa tankar snurrar i mitt huvud o jag vill vara så förberedd jag bara kan vara.. fast alla säger att du behöver inte ha allt på en gång... bebisen behöver inte såna saker direkt... jag har svårt o njuta för jag oroar/övertänker allt heela tiden...
 
Jag vet att det är ett mirakel jag bär på.. för jag vet hur mycket många får kämpa för att bli med barn... jag har bara inte riktigt förstått det ännu... och har såååå svårt o tänka mig hur det ska bli sen o vilken omställning det blir... ja jisses...
 
Har varit på föräldrautbilning via BM de har varit intressant.. o kul att träffa några andra.. dock är jag med i en facebook grupp oxå med flera mammor.. några ska träffas på söndag o fika.. det är kul.. :)
Varit till BM oxå o lyssnat hjärtljud o de är sååån lättnad o känna barnet röra sig o höra hjärtljuden... de är de jag känner när jag ligger där lättnad...
 
Jobbet går bra.. jobbar fortfarande heltid fullspäckad april månad... på måndag börjar min vikarie som jag ska lära upp.. gud håll tummarna att de går bra... jag har jobbat här lääänge o jag vill att sakerna ska göras på Mitt sätt... är otroligt kontrollerande o bestämd när det gäller mitt jobb... kan hända mycket när jag är borta o jag har svårt att lite släppa mitt jobb... just nu.... när bebisen kommer vet jag att jag kommer strunta blankt i jobbet.. haha.. de brukar vara så iaf när jag ska åka bort.. svårt o släppa men väl borta så är tankar om jobbet borta.. :)
Nästa helg jobbar jag helg o onsd ska jag till Sthlm på utbildning.... ser fram emot de men skönt när det är förbi...
Min plan är att ta ledigt från nångång mitten av maj... inte bestämt exakt datum ännu...
 
Hemma är det bra.. varit lite upp o ner... var på salsafest i fredags... de va riktigt kul.. vi dansade lite o njöt tillsammans såsom det ska vara :) har väl ibland känt att vi inte är på samma bana alla ggr men men... de löser sig väl...
 
I slutet av april ska vi ha babyshower... det är tradition i Colombia som min sambo är ifrån så då ska vi ordna det.. planerar för detta.. för oss svenskar är det ju mer dop som vi har.. inte många vad jag vet som har babyshower.. o om det är så bara för tjejer men dem har för hela familjen typ... så det ska bli spännande.. får se hur många som kommer :)
 
Som sagt fullt upp... ska oxå lämna in papper till FK, måste iaf köpa barnskydd sen ska jag nog avvakta o se vad man får på babyshowern... o så jobba då...
 
Ne nu göra lite nytta... solen skiner fortfarande o de är verkligen sååå underbart... längtar till snön är borta o de gröna kommer fram... snart hoppas jag snart....
 
Ha det så bra
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej :)
En sak jag bara spontant kom att tänka på utifrån mina egna erfarenheter ;)- Packa BBväskan "långt" i förväg. Jag hade BF 10/3 och tänkte måndagen efter att jag slutat att jobba att imorn ska jag packa väskan så det är klart när det är dags att åka in! Jag fick samtidigt som jag förstod att det var dags att åka in och hade värkar slänga ihop de mest viktiga sakerna- då Frida bestämde sig för att titta ut en vecka TIDIGARE än beräknat! Så kortfattat- tänk på att packa BBväskan långt innan beräknad ankomst! Kram/Anna

2013-04-13 @ 21:49:38

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback