Svenska konsulatet.. mer

Jag har idag ringt svenska konsulatet.. jag har ett väldigt bra telefonkort så ja ringer billigt till dominikanska via ett 08-nummer.. qfone.se är det jag beställer ifrån de har till hela världen..

Iaf hon sa att papprena är i Sverige och när dem börjar behandla dem här kommer de att ringa mig.. de tar ca 2 månader och de har gått 2 månader nu så de borde ringa snart.. dock var det semester mitt i allt (kristi helgen). Jag bör iaf höra något snart.. jag har dock försökt ringa migrationsverket nu i en vecka men kommer aldrig fram.. :/ hon sa oxå att vi bör få besked om ca 2-3 månader.. ja gissar på 3 med tanke på att det är semester igen snart..
Hon trodde iaf att han kommer i år... om han får godkänt då...

Jag försökte förklara för henne mitt dilemma om jag ska åka i juli men hon förstod inte riktigt vad jag menade.. de kommer iaf att ringa honom när de får tillbaka beskeded från Sverige..

Jag ringde Ed o fick då prata med hans kompis som kan engelska.. så härligt o höra hans röst.. han är så härlig o snäll o rolig person... :) han sa att ed pratar om mig varje dag men ja vet inte om ja ska tro på det.. de låter bra iaf o säga de.. o att höra de.. :) jag ska ringa dem snart igen för de hade börjat jobba... var massa folk i bakgrunden.. om ja tror rätt ringde jag mitt i deras gruppmöte.. oppps..

Nu känns dagen lite bättre iaf... har frågat Angi o Alex om bilderna o de tar de inte på så stort allvar.. de va ett skämt o skoj bara när de sågs.. inget allvarligt... men de borde oxå tänka på hur de ser ut.. om dem ser bilder där någon gör så mot deras "boys" hur de skulle känna sig då...

Snart ringa o sen träning... ja ska försöka träna två pass får se hur de går...
________________________________

nu har ja pratat med ed... han har inge pengar på kortet så därför har ja inte hört från honom... iaf han fråga om papprena o ja förklara.. igen.. o ja sa att ja har semester snart (fick ja säga flera ggr) sa att ja vet inte vad ja ska göra o han sa stanna där om papprena osv.. ja sa att ja sett korten o förklarade vad jag sett han bara noooo.. ja sa jooo.. kolla på korten.. o han ska göra det sen via en kompis... får han se o förhoppningsvis förstår han.. han sa igen att han inte gillar henne men säga o hur man visar det är två skilda saker.. ja försökte förklara de.. sen sa ja att de är långt till december om han inte får komma innan dess... han sa no problem.. jo visst problem för mig.. ja för han går det oxå långsamt.. :) han va gullig.. dock bröts de ibland så hörde inte allt.. dålig sändning där borta.. han va tvungen o jobba.. ja är faktiskt förvånad att han prata me mig så länge som han gjorde men de va nog ok eftersom de va om papprena.. hihi... han va söt iaf... :)

Nu ska jag gå träna.. måste vara rekord att ja bloggat fyra ggr idag hehe..

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback