Jisses..

De va mörkt igår vid 23.. första kvällen de kändes som höst ute.. fyy.. är inte redo för de ännu.. sommarvärmen har då verkligen försvunnit.. men de va nog inte de ni ville läsa om :)

Höll på kolla flyg igår när ja va hemma både före o efter träningen... båda träningspassen hade jag bara en tanke i huvudet.. om flygen går via usa får han inte komma hit.. ahhh panik... de va de enda ja tänkte på när ja tränade.. :/ sen var jag oxå ut flera ggr o ringde Ed el han hade ringt mig.. :)
Prata med hans kompis oxå min favvodansare.. han var snäll och översatte.. haha..

Ed ringde konsulatet igår.. de hade inte fått något ännu.. dock sa dem att han måste hämta uppehållskortet (inte visum) på en svensk ambassad.. o de finns ingen ambassad i domini.. så han måste åka till ett annat land.. suck.. en flygresa till som ska klaffa med allt (plus betalas)...

Jag ringde migrationsverket imorse.. fick då veta att de är uppehållskort för besök och inte visum.. och att uppgifterna som konsulatet sagt stämmer.. han måste åka till en ambassad o hämta de.. hm...
en flygresa till att betala då...
Dock lyckades jag hitta flyg från domini via paris.. hoppas jag iaf.. kollade på spanska sidor :) *tack C* ;)

Ed måste kolla med resebyrå i Domini.. det är nog enklast tror jag.. han har mycket o fixa o tänka på o flyget gör honom nervös :) Sen verkar det som att jag måste styra honom lite.. han börjar babbla om att åka hit o dit o såklart har han inga pengar... o ja är bra på att planera, dock vet jag inte om min planering funkar enligt domini normer men jag ska försöka iaf.. :)
Jag ska ringa domini konsulatet idag och fråga dem lite.. så jag är mer införstådd i hur de funkar.. hoppas de kan svara på mina funderingar.. :)

Att bli godkänd för att komma hit var bara början.. va inte bara packa väskan o dra till flygplatsen direkt.. haha..

Imorgon fyller jag år.. får inte glömma att fixa med de oxå.. haha.. tänkte göra tårta själv i år.. tror ja sparar pengar på de.. kanske inte var så smart o shoppa så mycke i Sthlm.. hihi.. men de va kul resa iaf :) Plus mitt tandemhopp... ångrar inte att jag gjorde de trots att de kosta lite.. :)

Känner tidspress oxå att han måste komma hit typ nuuu så vi hinner umgås... han har fyra månader från igår.. o dagarna står inte still direkt... :/ visst fyra månader kan låta långt tid men ja är rädd att augusti hinner försvinna.. hade egentligen velat ha honom här i dec/jan för ja vill att Angi o Alex ska se att han inte är där.. hehe.. konstig anledning ja vet.. haha..

Ne inte tid att sitta här nu :)

Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

GRATTIS i förskott!! Så att jag inte glömmer av imorgon för då har jag fullt upp med läkare m.m. ;)



Ha en toppenfin kväll idag och dag imorgon!

Kramis

2011-08-09 @ 16:33:11
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: Susanne

Jo det e mörkt nu på kvällarna...Urk...



men men..

2011-08-09 @ 18:48:33
URL: http://susannelindvall.blogg.se/
Postat av: Anna (amja)

GRATTIS på födelsedagen(även om jag kommenterar i gårdagens blogg). Ha en superduper bra dag. Kram/

2011-08-10 @ 10:20:01

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback