Igen..

Igår fick jag mail från Angelina att hon ser fram emot vår resa o att ja måste lära henne salsa eftersom ja gått kurs.. tidigare i veckan fick ja meddelande på face från en annan kompis om liknande.. de e otroligt smickrande att de frågar mig men inte känner ja att ja kan såå bra salsa att ja kan köra nån visning för mina kompisar.. :/ Samma gäller magdansen har fått förfrågning om att köra en uppvisning för min kompis men hallå ja går bara kurs för o lära mig grundstegen :P

Jag började dansa salsa efter att ja varit i Domini för ja ville så gärna lära mig så att ja kunde dansa me dem.. men ja insåg att JAg kan inte lära mig dansa salsa såsom jag vill om jag inte får öva med en partner.. jag kan grundstegen men när ja väl dansar med någon (provade sist ja va i domini) så blir nervös o blir stel som en pinne o de går inte o föra en människa som inte släpper loss... mina nerver är alltså i vägen :/
Salsa såsom folk tänker salsa är ju när en man o kvinna dansar (iaf ja o mina vänner) o de ser sååå lätt, avslappnat o att de bara flyter fram.. men de e inte så enkelt som de ser ut.. verkligen inte.. Jag har insett att för att ja ska lära mig dansa med en partner så behöver jag öva med en partner o inte själv.. tyvärr så har ja ingen partner här o dansa med men nu när jag åker till domini ska ja ta mod ti mig o fråga om en kille som är suverän dansare o jättebra på att föra om han kan lära mig.. han sa ju sist ja va där att han ville dansa me mig men vi hann inte.. men nu kanske.. :)
Det är ju så roligt om man bara har mod o släppa loss o njuta av musiken som ja bara älskar... ja kan ju göra de med bachata o merengue men salsa är ju lite svårare än dem danserna..
Jag dansar salsa nu men inte såsom jag önskar att jag kunde.. vill dansa såsom paren dansar... jag har ett perfekt ex på skillnaden på detta.... ni som är mina vänner på facebook gå in på mina videoklipp o kolla när jag spelat in från hotellet i domini och se hur de flyter fram.. o sen kolla mitt videoklipp på salsa uppvisningen från i somras.. där ser ni skillnaden på salsa med partner o salsa när tjejer dansar... va väntar ni på? in o kolla nu :)

Jag har inte kunnat sova igår o imorse.. jag har legat o tänkt på massor.. bland annat detta med salsa o hur resan kommer o bli o massa annat... tankarna bara malde på i huvudet så ja kunde inte somna :/ gick upp före nio idag o de är inte bra!! fast jag somnade igår när ja kom hem så ja är väl trött o kroppen kanske tycker den e utvilad nu men inte ja..

Fick sms från Alex inatt oxå.. min kära vän... önskar ja vore där me henne nu...

Väldigt mulet ute ida så får se va man hittar på... nu måste ja bara släppa alla tankar o vakna ti liv..

Ha en skön lördag..


Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Det är härligt att dansa! Man blir så glad :D



Kramis

2010-11-20 @ 11:14:58
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Carolina

Heeej..

Vart ska du resa???

jag tror oxå du behöver vila lite, du tränar ju jättemkt, syns vi imorn på zumban???



Kram

Carolina

2010-11-21 @ 00:11:39
URL: http://karoladance.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback