Dominikanska...

Ok nu har jag packat upp och nu är jag redo... här kommer en blogg om min resa :)

Åkte den 2 juli taxin hämtade mig vid 5 på morgonen.. pust.. aningen trött.. flyget höll tid iaf o jag landade på arlanda.. fick vänta en stund och sen vidare till Frankfurt.. kom dit och checka in och vandrade runt lite.. enorm flygplats alltså.. wow :) vid 17 tiden.. aningen försenad kom vi iväg med destination Puerto Plata Domini..
Condor åkte jag med denna gång o de va helt ok.. drickan o de va gratis så de va en fördel.. filmerna de visade va gamla så de va ett stort minus men jag sov en del.. haha..
Vi landade i Puerto Plata vid 20 domini tid och sen åkte vi bil till Las Galeras.. då var jag rejält uppåt.. jag kunde inte vänta ti vi var framme.. hihi.. men jag lyckades sova lite.. :) låång bilfärd.. åkte med en familj som var från Tyskland de kunde ingen engelska.. Framme i Las galeras 1 på natten.. Edde kom o mötte mig o några från showen.. fick en puss o vi prata lite :) sen till rummet.. packa upp o la mig vid 2.. weeiii äntligen framme :) mitt andra hem känns de som.. sååå härligt o vara där.. ord kan inte beskriva... :)

3 juli.. vakna tidigt så va o käka frukost o träffade massa folk.. såklart glada o se mig.. haha.. hängde vid stranden med Edde han jobbade men de va inte så mycke folk så vi kunde prata lite :) han tog sin lunch siesta o ja käka lunch.. va en jättejobbig kille som stötte på mig o gav sig inte när ja sa att ja redan hade kille så ja klagade faktiskt ti hotellchefen.. (fick veta sen att killen fick sparken.. oopps.. men han hade varit odräglig mot andra tjejerna oxå så jag har inte dåligt samvete) sen hängde jag vid poolen.. Edde såg mig inte där så.. haha.. men sen när de hade siesta vid 18 åkte vi ti min favvo strand.. La Playita :) i looove that beach.. en ny kille som börjat jobba som dansare var med.. el han va inte ny han jobbade där i dec/jan men han var sjuk då så jag träffade honom aldrig.. iaf vi var där en sväng o drack lite o ja fotade :) såklart.. när vi skulle hem så strulade mopeden.. attans.. men vi kom fram ti hotellet ti slut.. :) sen dusch o middag o show o disco på hotellet.. loove.. sen for vi ti Las galeras på lokalt disco... kul :) kom i säng vid 3 på morgonen.. hihi...

4 juli.. pust upp 5,30 vid 7 gick bussen ti Samana o sen buss till Puerto Plata.. "semester" med baby :) fast Victor "nya" killen och en annan kille var med oss.. så vi var inte helt själva.. de kom som en överraskning att de var med men Victor kunde engelska så de underlättade en del faktiskt.. vi var framme vid 13 i Puerto plata o sen fick vi vänta på rummet vid poolen.. vaarmt som fasen.. el inte i grader men hög luftfuktighet.. så var det hela tiden.. men man vände sig :)
När vi fick rummet så duscha o fixa ti oss.. sen ti stan.. va på lokalt disco o dansa o käka.. de va kul.. sen ti hotellet.. :) käka o sen disco på hotellet.. de hade ingen show i Puerto plata.. tyvärr :/ sen gick vi o la oss.. försökte prata me min kära boy men han va så trött..

5 juli.. vakna o låg o myste lite.. frukost o sen tog ja massage.. såå skönt.. slappa o sen for ti stan o drack lite o kolla lite.. tebax ti hotellet vid 18 o sen fick vi speciellt tillagad mat av kocken.. de va såååå gott :) glömde fota faktiskt.. sen kolla vi lek vid poolen.. sån lek som jag deltagit i o som ja faktiskt vann.. haha.. minnen :) sen gick Edde ti rummet o somnade.. stackars liten hade druckit lite mycke.. ojoj.. men jag gick tebax ti victor o lima som den andra killen hette o vi fortsatte ti hotellets disco.. va kul.. :) victor är gryyym dansare.. wow han kan röra sina höfter :) vi dansade dirty bachatta.. väldigt hett.. Edde hade sett de tidigare o han gjorde inget åt de så perfekt :) blev en sen kväll..

6 juli.. Edde blev dålig i magen.. inge bra.. vi slappade en del.. Victor o den andra killen åkte hem vid 14 o sen väntade vi på att någon skulle hämta oss i flera timmar men de kom aldrig sen började de ösregna o åska som fasen.. vi kolla tv o somnade lite.. aningen trötta... Edde spydde o hade feber.. gu har aldrig känt en människa så het.. helt otroligt.. men de gick över ti nästa dag..

7 juli.. vakna på morgonen o Edde va bättre.. dock fortfarande strul i magen.. vi gick omlott o käka frukost.. el ja åt inte han.. sen gick han nånstans o ja gick strandpromenad.. 1 timme.. va såå fin strand... fick tag på edde sen.. han gick igen.. började bli aningen sur.. började åska o regna igen.. ringde o kolla vart han va o blev sur för att han inte va me mig.. sen hade vi ett riktigt bra samtal.. tack vare lexikon :) fick han o förstå tror ja.. haha.. vi gick o käka middag o sen kolla lek o disco på hotellet.. men då blev ja sur på honom för att han inte ville dansa me mig.. ja reagerar för minsta lilla.. inte bra.. :/ han blev riktigt arg o ville inte prata me mig men sen gjorde vi de iaf.. redde ut de o han höll om mig sen.. vaknade av att han va jättego o kramades massor :)

8 juli.. semestern är över.. vi packade o fixade.. hans mage va strul fortfarande ja va o pratade med tjejerna från leken (de jobbar precis med samma som edde). hade bra samtal me dem om dominikanska killar o giftermål osv.. så nu förstod ja lite mer :) vid 14 åkte vi från puerto plata.. hans kompis Danii kom o hämta oss o körde mig ti hotellet.. framme vid 19.. fick lämna älsklingen :( men ja sörjde inte så mycke.. ja fick äntligen se show o dansa på discot.. hihi.. la mig sent :)

9 juli.. Just ja.. glömt o skriva att ja blev förkyld oxå.. runt den 7:e.. haha.. snorig o halsen som krångla.. va lite matt.. speciellt just denna dag så ja tog de lugnt vid poolen läsa o så.. slappa o hade de skönt.. Edde ringde vid 19 så han, hans bror (första gången ja träffa honom) o Danii kom o hämta mig.. for ti las galeras för öl o sen tebax ti hotellet ja hämta grejer o sen for vi ti Samana kollade lite o sen va på lokalt disco.. fick faktiskt dansa med honom.. haha.. de lönar sig ibland o bli arg.. :) han va jättegullig.. tom ute bland folk o de brukar han inte vara.. jag fick ju veta i Puerto plata att dominikanska killar sällan visar känslor o pussar o sånt offentligt.. men Edde va faktiskt gullig o de uppskattade jag :) vi sov tillsammans i Samana o de blev väldigt sent för efter discot så pratade vi jättelänge på hotellet.. :) kändes braa...

10 juli.. upp vid 8 va såå trött.. Danii hämtade oss o vi for ti Las Terrenas.. en grannort till Las Galeras.. mycket större.. var kul o äntligen se de stället för har hört mycket om de.. jag var fortfarande förkyld o hade dessutom glömt solskydd så ja slappa i skuggan medans de badade.. eddes bror va me igen.. sen var vi på nåra lokala discon igen o kolla läget.. va tebax ti hotellet vid 19 o sen såg ja showen.. superbra :) som alltid o sen disco de va sådär.. men hängde me folket där iaf.. :)

11 juli.. upp vid 10.. va såå seg.. gjorde ordning.. danii, edde o hans bror hämta mig.. vi for ti honom.. fick träffa hans pappa o farföräldrar.. fick se vart han bodde men va inte inne i huset.. :) men fick komma ti dörren iaf.. de går framåt.. hihi.. sen for vi ti La Fuente.. är som ett utomhusbad för domini folk.. va såå mycke folk där.. men va kul o se allt :) stanna ti vid ett annat vatten ställe där de badade.. va kul o se lite grann.. ti hotellet vid 19 showen va karoke o de va inte så kul.. mest spanska sånger.. träffade två tjejer från England så vi pratade en hel del.. fick dansa lite oxå.. :) blev lite sent..

12 juli.. gjorde ordn mig.. edde hämta mig på en DT moped.. de e ju såå höga för lilla mig.. haha.. iaf vi hämta upp Lima.. sen for vi ti Playa Rincon.. edde gillar den stranden o ja gillar playita.. haha.. iaf vi ramlade i en lerpöl.. edde skadade sig lite o fick ett brännmärke men ja blev bara lerig.. aventura=äventyr.. haha.. han va jättegullig :) vi pratade o mös.. Lima kan ingen engelska så han satt mest o titta på oss o log.. haha.. sen for vi ti Playita :) där badade vi tillsammans.. såå mys.. precis så som jag sett andra par göra men inte fått göra.. äntligen va de min tur :) kan oxå tillägga att detta va första semestern som jag badade i Dominikanska.. haha.. aldrig gjort de förut.. ja förutom när de fotat mig i vatten.. men nu var vattnet såå varmt o skönt.. mys iaf :)
sen lämnade han mig på hotellet o ja läste lite..såg show jättebra show :) o sen disco.. blev sent igen..

13 juli.. Edde åkte ti sin mamma i Punta Cana.. meningen var att jag skulle följa med men ja kände att jag inte orkade flaxa o sitta på en buss i ca 7 timmar så jag stannade på hotellet.. ångrar mig liiite idag faktiskt att ja inte följde med... iaf ja vaknade vid 11.. slöade o läste en del.. va vid poolen.. gick ti Las galeras för o surfa men va sååå segt.. slappa vid poolen gick ti rummet.. badrummet var fullt i vatten för städerskan hade glömt duschen på o den hade sprutat ut vattnet.. men de löste sig :) såg show.. disco o hängde med de Engelska tjejerna.. blev otroligt sent.. haha..

14 juli.. sov länge.. va seg.. slappade lunchade med eddes chef.. fick låna datorn oxå :) kunde surfa lite.. va på stranden läste.. hängde o slappade.. käkade o sen va de show igen.. va me tjejerna från England.. disco o fick dansa lite :) blev sent igen.. haha pratade med edde en sväng oxå på dan..

15 juli.. sov ti edde ringde.. han va på väg tebax.. ja packade de mesta klart.. hängde vid poolen.. prata me tjejerna från England.. träffa Edde vid 18 tiden.. vi for ti Playita :) pussa på honom en hel del.. sen ti hotellet duscha o fixa o sen såg show :) de va en ny show så ville se den.. hihi.. sen hämta edde mig o vi sov tillsammans.. han somna fort..

16 juli.. hemresan :( upp vid sjutiden.. myyysss... :) tebax ti hotellet vid 8.. alldelens för tidigt :/ duscha o packa klart.. checka ut o sen gick ja runt o prata me folk osv.. sa hej då.. käka lunch o lämnade hotellet vid 14 30.. sov mest i bilen ti flygplatsen.. checka in o sen vänta.. va lite försenat.. vid 22 tiden lämnade jag Domini o jag grät när planet lyfte... :´( jag sov mest hela flygresan o satt bredvid ett drägg.. äcklig man.. blää.. han stank sprit.. uscha..
17 juli.. landade i Frankfurt vid 14-15 tiden.. ganska försenat men jag sov ju i Frankfurt så det var lugnt.. skulle ha träffat Isabell från min första resa men hon hade skadat foten så kunde inte komma.. va lite synd.. fick njuta av hotellsäng iaf.. :)

Ja sen vet ni resten.... det var jobbigt o komma hem.. saknar Domini o Edde otroligt mycket... :( har pratat med honom i telefon så de e tur man har det...
Dock har tankarna snurrat efter att ha pratat med folk här hemma o ja gillar inte de.. säkert delvis därför jag sover dåligt men jag vet innerst inne att de delvis har rätt o de är väl därför jag funderar så mycket... :/

På måndag börjar jag jobba o jag hoppas de sakta men säkert återgår ti de "normala" igen... Jag har iaf ett datum o se fram emot o de är 30 dec.. då åker jag tillbaka :)

Lite lång blogg... hihi.. men hoppas ni tycker om läsningen..

kommer lägga in bilder lite senare...

Kommentarer
Postat av: Susanne

Du verkar ha haft en bra resa.. Skoj att få se lite bilder sen.

2010-07-24 @ 17:15:38
URL: http://susannelindvall.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback