Städa...

Ringde Anticimex.. blev lite orolig..
Hon sa att det är ganska vanligt att man har pälsängara och silverfiskar, alla har det men man kanske inte märker det.. om man dock hittar tomma skal i garderober o skåp så måste man göra en ordentlig städning, tvätta och/eller frysa in i minst - 18 grader sen om de kommer tillbaka måste man sanera men de få som jag har hittat var inga problem..

Tipset jag fick var att städa regelbundet (har väl slarvat lite) och då dammsuga lister med smalt munstycke både uppe o nere.. dammsuga bakom spis o under kylskåp iaf två ggr om året. även fläkt om man har de..

Så nu ska jag göra en storstädning när jag kommer hem.. det blir min påsk.. ska tvätta då såklart.. och sen kolla i garderober och linneskåpet. hon sa att de var inte vanligt att man hittade där om de då inte är ylle el ull el skinnkläder men ja ska göra de iaf.. bara för att vara säker.. sen städa ur skåpen i köket.. brukar göra det när jag har vårstädning men jag ska inte vänta nu...

Hon tipsa om denna sida: http://www.entomologi.se/cgi-bin/enter.cgi?iljwhat=4030

Mao städa regelbundet och var noggrann.. och jag behövde inte oroa mig.. tack o lov.. :)

Läs mitt tidigare inlägg oxå om salsakursen...

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Vilken fin blogg du har. Glad Påsk!

2010-04-01 @ 20:32:35
URL: http://jimmyahnstrom.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback