Jag blir så arg!

Ja detta land vi lever i... på mina resor genom tiderna har jag märkt att Sverige är ett attraktivt land.. alla vill komma hit för det är så bra....
 
jaa jag vet inte om jag kan säga det nu....
 
Jag blir arg o väldigt bekymrad om framtiden...
 
Till att börja med nej jag är inte rasist och detta är min åsikt... min mamma är tom invandrare från Finland o min son är halvt Colombiansk..
 
Jag tänker först och främst på IKEA morden och på den lilla flicka som blev mördad för något år sedan... om de kommer invandrare hit o de begår brott... kasta ut dem! de finns inget annat svar... ut ska de.. de ska inte kosta skattebetalarnas pengar om de har begått brott... finns säkert fler ex men de är de jag tänker på....  tänk att IKEA morden hade kanske kunnat förhindras om Migrationsverket hade varit snabbare i hanteringen och fått ut människan.. jag tror tom att folk gärna begår brott i Sverige för de får; tak över huvudet, mat o utbildning.. sanslöst... jag vet oxå de för mitt x har sagt de orden...
 
De som kommer hit för att fly från krig eller ännu värre enligt mig ensamma barn... ja såklart kan de få chans o stanna men då får de finnas lite måtta med hur många man tar in.. Sverige kan inte vara de enda landet som hjälper..  
 
Vi har pensionärer och hemlösa i detta land och vi borde hjälpa dem först!! Vi som invånare borde känna oss trygga att kunna gå på IKEA eller cykla hem från jobbet eller fara ut o springa utan att något ska hända!
 
Såklart är det även svenskar som begår brott o de måste Sverige bli hårdare på att ge straff... rättssystemet är rent ut sagt löjligt....
 
Något annat som måste bli bättre är såklart mobbning, sjukvården i allmänhet.. man ska kunna få hjälp.. så många som tar bort sig innan de ens fått chansen att leva :(
 
Våld mot kvinnor... ja tyvärr jag talar av egen erfarenhet... de måste bli hårdare straff.. så många som inte anmäler för att de vet att de är ingen idé... de är ute snart o då kanske man inte har kvar livet så länge....
 
Jag kan knappt läsa tidiningarna längre för de är bara mord, bombningar, våldtäkter, våld o andra hemskheter mot barn o djur!! jag mår illa och orolig för vilken värld min lilla älskling kommer växa upp i... gör mig så arg o rädd..
 
Sverige borde bli lite mer som Australien.. kollade på gränspolis australien och där fick en man 8 år fängelse för narkotikalangning... 8 år!! undra va de får för straff för mord eller våldtäkt?! och där kommer du inte ens in i landet utan visum.. ja de finns säkert de som inte har papper men de är inte som här iaf där de finns 1000 o 1000 tals tiggare utan papper....
 
14 åringen som hittades död fick inte så stor bevakning i Media som Lisa Holm.... det är oxå väldigt tragiskt.. orättvis land vi ändå lever i... även om man har mycket att vara tacksam över så har det verkligen gått utför sedan man själv var tonåring... visst sociala medier gör att de syns mer...
 
Nu har jag fått ur mig lite.. och nej jag är inte rasist... tydligen är man rasist bara för att man tycker att de invandrare som är här och begår brott ska ut...
 
Det är regeringen och våldet man borde prata om.. inte rasism!!

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback