Kamp..

Jag har en kamp med mina tankar varje dag... dock har jag inte hunnit fundera så mycket senaste dagarna för ja har inte gjort så mycket förutom att jobba o träna.. men vid minsta lilla kommentar el blick från någon får igång min hjärna.. inte bara om Ed utan allt!!

En av mina bloggvänner lämnade en kommentar under mitt inlägg Förvirrad.. en del av det hon skrev är "men det man läser är mest oro hela tiden nästan, och analyser av varför han gör "si och så"
Precis de är det jag gör och skriver om.. jag fokuserar inte på de som är bra och skriver sällan om det som är bra jag bara lyfter fram det negativa.. och när jag tänker så himla mycket kan jag inte slappna av och bara njuta och ha kul.. sen att ett distansförhållande inte är de lättaste ja de vet nog dem flesta.. jag skulle ge nästan vad som helst för att ha honom här NU!

Jag har forskat lite och hans papper är i Sverige de ska behandlas och sen skickas till Migrationsverket.. dock är det semester och migrationsverket är omöjliga att komma fram till just nu men nu vet jag iaf lite mer om vad som händer så det är bara att vänta på att dem ringer mig.. :)

Senaste samtalet jag hade med honom var bra och långt.. vi pratade om allt möjligt o med hjälp av ordlexikon verkade han förstå vad jag sa.. hoppas jag iaf :) men i mitt bakhuvud så tänker jag tillbaka på de han sa o bryter ner det.. detta är inte bra! jag måste ändra mitt sätt att tänka... nu nämner jag mycket om just Ed men detta gäller faktiskt allt. Tänker inte dra alla alternativ fastän de finns hur många som helst men de vill jag inte skriva om här..

Nu har jag äntligen börjat längta till min semester.. förut var det bara jobbigt eftersom jag inte visste vad jag skulle göra o kände press att jag borde/måste åka till Domini.. men nu känns det lättare.. det är inte hela världen om jag är hemma o fixar med mitt hem el gör saker här.. visst de dröjer några månader tills jag får träffa Ed men förhoppningsvis blir nästa gång jag ser honom några månader i sträck.. :)
Mitt pass är dessutom på väg att gå ut och vet inte om jag hinner fixa nytt, jag måste fixa mitt hår innan jag tar ny bild.. vill inte ha värsta utväxten på mitt nästa passfoto.. haha.. plus att resorna dit är just nu hutlöst dyra.. det sa Ed oxå när jag pratade med honom sist att priserna har gått upp (fast vad jag tänker om att han sa det är något helt annat.. såklart).. jag vet iaf att resorna är dyra för jag har kollat de.

Imorse såg jag att Eds bror addat mig på facebook :) blev riktigt glad över de.. fast misstänker väl att de är Ed som tipsat honom att jag finns där :)

Ne nu ska jag inte sitta här.. ha en skön dag i solen.. :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag vet ungefär hur du känner, har alltid tänkt och analyserat allt. Varför händer det o varför..var en kamrat som sa åt mig tänkt inte så mkt, gå på känsla. Du kan inte påverka nån annans handlande eller nått. Det enda du kan påverka är dig själv och din egen situation.



Fokusera på det som varit bra,han sa att han tyckte jag var trevlig. Bra då tycker han det;)

Det är jättesvårt och du får jobba varje dag med dig själv. Skriv ner minst 3 saker som varit bra varje dag och utöka listan. Så gjorde jag och det funkar. Sen tänker man inte så mkt längre utan det blir vad det blir. Sen kan man fundera ihjäl sig ibland men inte varje dag;)



Kram!!

2011-06-28 @ 20:29:57
URL: http://saraochshaman.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback