Stockholm

Nu tar vi ett inlägg om Sthlmsresan... :)

Åkte på onsd vid 16 tiden.. innan de fixa ja hemma o kolla tv o sånt kul.. ja mötte min bror o hans familj på arlanda o syrran kom o hämta oss.. käka sen middag o pratade o umgicks.. blev lite sen kväll men de har de blivit varje kväll denna semestern :)

På torsd upp i tid o gjorde ordning oss.. sen for vi ti stan o shoppa loss :) käkade o träffade folk som man känner.. hem vid 19 tiden o käka o packa inför Åbo..

Fredag upp kl 6 för de kom en åsksmäll som vi trodde slog ner i huset.. läskigt men somnade om.. sen upp o göra ordning oss o så for vi till Solna.. brorsan skulle inskaffa biljetter till AIK match.. sen hem ti syrran o duscha o fixa klart.. vid 18 var vi vid båten.. ja ringde Ed då o prata lite med honom.. va bra samtal.. vid halv åtta for båten o vi käkade buffe o kollade läget.. var någon show där men inte alls så bra som i Domini.. de fick inte ens igång publiken.. la oss efter 00..

Lördag kom vi iland vid 6 tiden.. jisses hade inte sovit många timmar då.. vi drev på stan o käka hotellfrukost sen ägnade sig syrran o hennes döttrar åt shopping men jag var nöjd o hittade ändå inget.. vi hittade senare neonminigolf.. de va jättehäftigt.. grym bana de hade gjort ordning :) bilder kommer sen... va o vandra runt o käkade o sen vandra runt lite mer o drack o sen vandra ti båten.. vänta o vänta o sen vid 20 for båten.. halv nio så hade vi bokat bastu o badade i bubbelpool.. de va skönt :) blev sent såklart.. hehe.. hann inte sova så mycket o sen upp 5!! vi for ti syrran o käkade frukost o jag sov ett tag..

Mamma o styvfar kom en sväng o vi åkte in till stan för att möta upp min brors tjej.. kolla lite i affärer o sen satte vi oss o käka o drack lite.. el syrran, mamma o svägerskan drack mest.. haha.. kul var det iaf.. riktig tjejkväll :) Ed hade ringt två ggr.. blev en tredje oxå men då var jag fnittrig o han ville inte prata.. haha.. kom hem vid 21 tiden o sen sova vid elva nångång... trevlig dag..

Måndag så upp vid 9 o gjorde ordning oss o sen ti stan en sväng.. sen for vi till cosmonova ja o brorsan o hans pojkar.. kollade på en 3d film där o sen kollade vi på Naturhistoriska.. sen ti stan o kolla läget o möta upp svägerskan o sen käkade vi på Koh Phanang (stavar säkert fel).. gott var det.. syrran gjorde oss sällskap oxå.. efter middagen mötte jag upp min barndomskompis som jag träffar då o då.. sist var i augusti förra året när jag fyllde år.. syrran o svägerskan följde med o vi satt o drack lite o pratade.. himla trevligt :) kom hem vid 23 nångång :) Ed ringde oxå på dagen.. han va så gullig.. frågade vad som hände igår o hur mycke ja druckit.. haha.. han va lite sjuk stackarn... han va jättegullig iaf..

Tisd så väckte syrran mig tjugo över sju för ja skulle låsa dörren.. gick upp strax efter för ja skulle hinna duscha innan alla vakna.. vi gjorde ordn oss o sen for vi till Gröna lund.. de va trevligt men jag åkte inte så mycket.. blir så lätt åksjuk på äldre dagar... haha..
Jag for in till stan o mötte upp Spindeltjejen, Caroline.. en tjej vars blogg jag följt i många år.. vi har aldrig träffats förut o oturligt nog blev det ingen lång visit för hon skulle precis med tåget hem.. men vi hann iaf ses o säga hej :) de va kul..
Sen mötte jag upp min barndomskompis igen denna gång bara hon o jag o vi pratade länge och om allt.. de va såå kul :) var kul o höra att hon tyckte jag verkade så mycket gladare nu än för ett år sen, i april när vi sågs. ja kom hem vid halv tolv :)

Onsd blev ja väckt av syrran igen denna gång för att oxå säga hej då.. gjorde ordning mig ändå för att hinna ti stan en sväng o göra lite sista shopping o joo ja hittade mer :) har shoppat massor.. Ed ringde oxå igen en sväng.. sen for vi hem o packade klart o sen mot arlanda.. va hemma vid 21 tiden o sen vet ni resten :)

Idag har jag fått papper från Migrationsverket om att jag måste skriva ut och skicka in ännu ett papper.. så jag gick till stan för att fixa det.. va o kolla lite bara o sen hem.. har pratat med Ed oxå o hans kompis som behövde kolla lite uppgifter.. sen har ja fixat lite hemma o tvättat två maskiner + lite handtvätt.. började läsa bok nr 2 i true blood serien o sen fick ja sms av brorsan.. byta barnvakt mot en hojtur.. hehe.. ja är lättlurad så jag ställde upp så nu sitter jag hos brorsan.. :) pojkarna spelar tv-spel så jag behöver inte göra så mycket.. snart dags för kvällsmat o få dem i säng.. får se hur de går.. :)

Imorgon är det dags för tandemhoppning... ska fara med Carolina så blir roadtrip oxå.. måste dock ringa flygklubben o kolla vädret hur de blir..
Jag vågade inte åka fritt fall el katapulten på grönan så får se om ja vågar hoppa :) har provat ringa Ed oxå men inge svar... nu får han ringa mig..

Snart har tre veckors semester gått.. fort oxå.. men de har varit bra :) Jag får se om det blir Don Omar.. jag funderar fortfarande.. nu gick det så mycket pengar i Sthlm men men.. det är ju semester :)

Ha en skön fredag...

Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Det låter som en toppentripp!

Det var synd att vi inte hann att ses mer, men det var ändå skoj att få säga hej och få ett ansikte på dig ;)

Kramisar

2011-08-01 @ 17:51:55
URL: http://www.spindeltjejen.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback