Dominikanska...

På måndag har jag varit hemma en månad... en månad.. men det känns som ett år.. hehe.. Nu tänkte jag iaf skriva om resan.. lite sen men bättre sent än aldrig... ;)

Jag o mamma startade tidigt från deras hem... kl 5 för o vara exakt... mot arlanda... allt gick bra dock va planet en timme försenat.. såklart.. på flyget så såg jag film, tre st.. Avatar, The blind side och A-team.. de två första va jättebra.. :) kunde inte sova så mycke mao men sak samma.. vi landade där 17 domini tid o innan vi kom ti hotellet hade kl blivit runt 20 vi checka in o bytte kläder o sen käka o då träffade vi alla.. de va trevliga o glada o se mamma :) sen kolla vi show o eftersom de var dagen innan nyår skulle de öva på nyårsshowen så blev inge disko.. lika bra de för då kunde vi gå lägga oss... Ed blev glatt överraskad av att mamma var med.. dock tror jag nu att han redan visste de men vem bryr sig.. bara de är snälla så.. :)

Sen var det nyårsafton.. upp i tid o käka o fixa oss.. gick till las galeras som är byn där hotellet finns.. visade runt o va på nätet en sväng.. sen va vi på stranden på hotellet o poolen sen.. alla i underhållningsteamet hade såå mycke o göra o de såg himla stressade ut i ansiktet.. tyckte så synd om dem.. vid 17 gick vi o duscha o mamma lockade mitt hår.. :) käkade o sen när showen började så kom Angelina o Margret.. hade dock hastigt hälsat på dem för vi va ti deras rum o sa hej... helt underbara människor!! :) showen va sååå bra de gör alltid speciellt när de e nyår o detta år hade de med Grease danser o striptease show.. haha.. jag älskade de!! sen liveband på stranden o skumpa o fyrverkerier... Ed försvann o såg han inte så mycke.. va ganska besviken över de men tröstade mig med skumpa... haha.. hade egna äventyr sen på natten men de tänker ja inte skriva om här... :)

Nyårsdagen va man aningen trött o huvudvärk... vi fyra gick ti las galeras o kolla läget de började regna så vi fastnade där o tog en drink.. sen ti hotellet o käka lunch o så satt vi där o drack vin... haha.. har aldrig skrattat såhär mycket på flera flera år!! helt underbart... här träffade vi oxå vår fransman som va me oss ibland.. han kallade oss the best team.. :) himla roligt.. vi hade oxå en annan snubbe som hängde me oss ett tag.. han är beundrare ti Angelina.. men efter ett tag så sa hon ifrån.. han va besatt av henne o följde efter oss.. lite mycke.. iaf så gick vi ti strandbaren o sen poolbaren.. bra me all inclusive :P försökte prata med ed o få han o förstå varför ja blev så arg på natten men han fattade inget... vi käka middag, såg show o disco.. sen ti las galeras o sov där o fortsatte o prata... Angelina o hennes boy sov på hotell varje natt så vi hade sällskap me dem..

Upp kl 6 o ti hotellet.. sov lite sen frukost o stranden.. Ed va sååå gullig o fjäskade värre... :) på kvällen for vi ti las galeras o käkade ja, ed, mamma o en kompis ti ed.. trevligt :) sen dusch o beachparty.. frös som en gnu.. vädret va sådär.. kalla vindar :( sen disco o sen ti las galeras igen o disco.. där ed blev lite väl full.. hm..

Upp 8 o sen ti hotellet.. va me angelina o margret hela dagen, va ti las galeras o stranden.. vi satt o sjöng på stranden ti Mamma mia låtar :) så himla roligt... blev så jädrans onykter för margret gav mig starka drinkar :) sen träffa ja ed o nåra ut underhållningsgänget o vi käka fisk på stranden.. dominican style.. :) gick o duscha o fixa ti oss o sen karoke show.. inget kul.. de märks när de riktiga dansarna har ledigt för de har tråkiga shower men denna gång var karoke speciellt för Ed sjöng live... höll på tappa haken.. han sjöng ganska så bra :) sen disco o mamma följde me denna gång.. dansade oxå.. ;) sov på hotellet...

Upp vid 8 o käka o sen tog vi en hästtur vi tjejer ti en fin restaurang El Cabito.. ligger vid klippor o har himla utsikt.. de va jätteroligt o fint.. mamma va skraj men de gick bra.. sen hotellstranden o efer de ti min favvostrand La Playita :) hängde där o prata... sen snabbdusch o käka me mamma.. nu hade de tråkig mr paradise show.. fast Margret blev kallad ti domare så de gjorde allt så mycket roligare :) sen disco o ja blev jättedålig i magen ja gick tom när de börja spela dominikanska låtar!! de har aldrig hänt förut.. satt på toa mest sen..

den 5 jan. upp 8 igen o fixa oss sen for vi med tjejerna ti las galeras o satt där o träffa folk.. sen visade jag dem playita... de blev oxå kära i stället :) sen ti hotellet o slappa vid poolen.. Angelina hyrde bil så vi kunde röra oss bättre.. vid 17 for jag ti las galeras med ed o vic.. trevligt :) ti hotellet o snabbduscha o sen käka middag.. så glad att dansarna är tillbaka för dem bästa showen va på kvällen :) mamma följde me ti discot o hade roligt.. ;) pratade med folk o ja fick ta hand om margret lite grann.. ja o margret hängde på natten o sen kröp ti säng vid 3.

6:e jan.. upp o väntade på att ed skulle ringa.. han va ledig.. vi gjorde oss klara o fick sen vänta i spöregnet.. grr.. dominikanska människor väntar ut regnet men de gjorde ju inte vi.. vi hyrde en bil iaf o ed kompis körde.. vi for ti eddes hem o mamma fick träffa hans pappa, farfar o hans syskon.. :) sen for vi ti större staden Samana o kollade i affärer.. trevligt.. sen ti hotellet vid 18 duscha o middag me tjejerna o show o disco.. ja fick dansa massor :) hängde med margret på natten o de blev sent igen.. :)

7:e jan.. upp vid 8 o ed ringde o kollade om ja va vaken.. hihi.. frukost o sen fixa oss han o hans bror hämta oss vid 11 o vi for ti Playa rincon.. myste o solade o tog massage.. jättetrevlig o ed va såå gullig :) vid 18 ti hotellet igen o sen fixa oss o käka med tjejerna.. show o disco o sen sängen..

8:e jan.. Ed är tillbaka på jobbet o ja o mamma for ti Rincon med tjejerna... jättetrevlig dag solade dock inte el ja mamma gjorde de :) vi satt o prata me dominikanska folket o dansa bachata i sanden.. så himla kul :) sen ti playita o dit kom även ed o vic.. sen ti hotellet o duscha osv.. show o sen las galeras o disco där me angelina o hennes boy.. sov i las galeras me ed..

9:e jan.. ti hotellet vid 9 sen sega vi oss lite.. va på nätet o hotellstranden.. sen försvann tjejerna o ja o mamma va kvar på stranden o poolen.. ja o ed for ti playita senare o där va tjejerna.. vi åkte ti las galeras o där tjafsade ja o ed.. ja lämnade honom där.. de har ja aldrig gjort förut... oppps... ja fick skjuts ti slut ti hotellet iaf o duscha o sen käka o beachparty o sen disco.. vi sov i las galeras igen o bråkade.. han gjorde slut o ja kunde inte acceptera de så bönade o bad o vi blev tillsammans igen...

10:e jan.. ti hotellet vid 8 frukost osv ja gick själv ti las galeras för o växla pengar o tog mig samtidigt en massage.. behövde komma bort.. ed ringde o kollade läget.. han va såå gullig.. sen ti hotellet käkade med tjejerna o pratade ut med margret.. så härlig människa.. :) ja va ett nervvrak.. hade fått "roliga veckan" så var så känslig.. sen gick ja o mamma på promenad ti ett fint ställe.. lekte lite vid poolen o sen kommer ja inte ihåg va ja gjorde... tror vi va på playita igen :S haha kommer inte ihåg.. såg jättebra show iaf o sen disco o sen ti las galeras me eddes kompis o ed va sååå otroligt gullig.. :) sov i las galeras..

11:e jan.. ed for tidigare ti tandläkaren problem me hans tandställning så ja slappade o åkte tebax med angelina o hennes kille.. slöade på stranden o hade de bra.. vid 17 ti playita me angi, margret, ed o hans kompis.. va jättemysigt vi käkade vid stranden o månen lyste.. såå romantiskt :) sen for vi ti någon annan bar de hade stip pole o pooler o bungalows.. hm.. tog öl där iaf o sen ti hotellet.. duscha osv.. såg show o så bra.. dansa på discot o ja dansade salsa med min favvodansare mexico!! såå kul o de gick bra :) sov i las galeras igen med e..

12:e jan ed for tidigare igen för han va ledig.. åkte med angi o hennes kille.. eftersom vi snart ska åka hem så packade ja o fixade klart.. ed hämta mig vid 13 o vi for ti playita o den andra baren där vi va kvällen innan.. han va konstig men ändå gullig... lämna mig vid 18 på hotellet o ja duscha o käka o såg show.. blev tyvärr inge disco för ed ringde.. for ti las galeras o sov där.. ed hade druckit lite väl mycke.. han kanske sörjde för att ja skulle åka hem.. :P

13:e sista dagen :( for ti hotellet o ed va så gullig.. packade klart o käka frukost.. skulle ha åkt vid 13 men planet va försenat.. hängde på stranden o sa hej då ti alla.. bokade om mitt flyg helt i onödan o förlora massa pengar :( ed började jobba kl 15 så ja fick säga hej då ti honom igen.. han va förvånad när han såg att ja va kvar.. hihi.. sa hej då ti angi o margret o ja grät som ojoj.. va så trist o lämna dem.. :( killarna struntar ja i men tjejerna.. :P vi åkte iaf o ja sov hela vägen ti flyget.. framme där vid 18 o planet for vid 21.. ja sov nästan hela flyget...

landade den 14:e på arlanda o ja hann med flyget så ja va hemma vid 15 i luleå....

De va min resa på de stora hela :) Mamma va nöjd o tyckte de va fint.. hon tyckte inte om ed men de va ganska väntat... Mamma fick smeknamnet mamma ikea av tjejerna o mamma lärde dem säga skål ta mig f*n.. haha.. på de stora hela så va de en jättebra resa.. mycke tack vare tjejerna.. de va superbra :)

Bilder har jag lagt in tidigare så kika längre ner!!

Tack ti er som läst hela... haha..