Sambolivet..

Ja om ni inte lyckats lista ut de ännu så är jag iaf sambo.. har varit de i lite mer än två månader.. det är underbart och dela livet med någon och framförallt sova med någon.. finns inget bättre än att krypa in i en varm famn o somna med ett leende på läpparna.. :) Kan gå och längta efter det hela dagen.. hihi..

Men sambolivet är ingen dans på rosor.. vi flyttade ihop väldigt tidigt och de har sina nackdelar.. vi känner inte riktigt varandra och för mig som aldrig varit sambo förut är jag såå van och har svårt och släppa på kontrollen på mitt hem och riktigt släppa in honom... vi kan tjafsa en del om våra olika vanor m.m.
En sak som upprepar sig är hushållsarbetet.. hur sjutton ska man dela upp de???

Jag trodde ju att när man flytta ihop man skulle göra allt tillsammans o man går med ett leende på läpparna hela tiden men det är inte så.. inte för oss iaf.. o att han går hemma på dagarna tycker jag han ska göra mer men han tycker då att han känner sig som mitt hembiträde el nåt.. fastän jag verkligen försöker intyga honom att det är inte så.. jag kan låta som en mamma mot honom ibland.. gnälla och tjata och det vill jag verkligen inte men jag kan inte stoppa mig själv... :S

Att vi är från olika kulturer är oxå något som spelar in.. ofta.. gud så olika vi lever..

Jag försöker vara positiv och njuta av livet men det är svårt... jag är i osäker period just nu oxå...

Men men snart jul och det blir spännande.. är såå nervös...

Nu måste jag fixa lite...

Ha en bra dag..

Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Sambolivet är inte alltid en dans på rosor, men det är så livet är för de flesta. Man går på varandra och det är svårare att bli sambo tidigt eftersom hushållsarbete och sånt "förstör" lite av den känslan man känner när man är nykär. Man ska inte gå runt och irritera sig när man är nykär, då ska man bara ha energi för att vara pirrig i kroppen och mysa :)

Men visst är det svårt att dela upp det! Vi brukar tvätta tillsammans och så fixar jag med blommorna och mesta delen av maten - jag handlar mest också - men storhandla försöker vi att göra tillsammans. Peter får diska - det är jag inte så bra på med min allergi...



Kramisar!

2011-12-21 @ 17:52:42
URL: http://www.spindeltjejen.se
Postat av: susanne

Ja,sambolivet är inte en dans på rosor,så är det ju för alla..



Det är svårt att dela upp det.. Är han bättre på att laga mat,kan ju han göra det,och eftersom du är ganska petig med städningen,så kan du ju städa. tvätta kan ni ju göra tillsammans,eftersom båda lägger dit sin tvätt..

Storhandla tillsammans är ju bra.



Sen var det ju disken,men har han lagat maten,kan ju du diska,eller så kör ni varannan gång.



2011-12-23 @ 09:12:08
URL: http://susannelindvall.blogg.se/

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback