Maktlös..

Igår kände jag mig såå otroligt maktlös.. fick återigen olika besked från ambassader och myndigheter.. man kastas fram och tillbaka hela tiden känns det som.. suck..

Idag såg jag ett ljus i tunneln när jag då kom till rätsida med att han måste åka till en ambassad (vilket land det nu blir) och göra biometri (fingeravtryck och foto) där.. Fick till slut tag på en ambassad i Colombia och sen försvann ljuset.. nästa lediga tid (de har bara tid på fredagar) är den 2 september.. suck.. sen ska han då oxå vänta på att få kortet skickat så räkna med kanske två veckor till.. suck igen..

Nu är dock telefontiderna slut för jag tänkte ringa och kolla när han får tid i Kuba... men måste vänta till imorgon..
Det kanske är en mening med att det skjuts framåt hela tiden för då kanske man kan förlänga besöket så han kan stanna över jul/nyår.. men såsom det går nu så skulle de säkert göra avslag på det..
Det verkligen suger att de går så mycket tid bort från ansökan.. ingen gav ju information om detta.. hade jag vetat att det skulle ta sån här tid o att han var tvungen o fara till ett annat land hade jag skrivit ett annat datum på frågan när skall han besöka sverige.. (jag skrev så fort ansökan är godkänd).

Det är svårt att vara positiv just nu.. iaf när det gäller detta..

Jag har ont i halsen.. början till förkylning o jag har inte tid o vara sjuk!! på lördag är det zumba marathon o sen fest på kvällen.. jag har redan betalat dessa grejerna o vill delta!!
Min tanke var att träna två pass idag.. får se hur det går men ska försöka iaf...

Nu ringer min boy :)
Han är lika förtvivlad som jag o vill hitta en lösning så han kan komma.. gullig är han iaf nu :) o som Alex skulle sagt.. ja klart han är gullig mot dig nu när du tar honom till sverige.. pfffff... *bort med negativa tankar*

Måste på apoteket o köpa xyz mot halsen...

Ha en skön kväll o be gärna till någon högre makt att han får komma fortare...

Kommentarer
Postat av: Amanda

Kanske dags att lägga planerna på hyllan då det verkar mer mödosamt att få hit honom än det kanske skulle vara om du fortsätter åka och hälsa på. Eller lägga ner och hitta en kille på närmare håll så du slipper sånt här, svårt kankse då man är kär men samtidigt ska det väl vara kul inte frustrerande.



Är det meningen löser det sig;) Håller tummarna för att det ska gå bra för er iaf. Sen så får du tänka possitivt för du försöker ju verkligen få hit honom.

Dock verkar du väldigt negativ i ditt sätt att vara då jag läser bloggen men kämpa på!! Ta livet med en nypa salt så blir det roligare:)

2011-08-17 @ 22:23:06
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Hoppas att det löser sig att han kan komma, även om det är rörigt, det är så mycket papper jämt när det gäller Sverige och lagar m.m.



Det är (som Amanda skriver och som jag skrivit tidigare) meningen att man ska ha skoj och vara glad och kär och allt ska vara roligt och "lätt" när man är kär och absolut i början! Det blir ju väldigt annorlunda när man har distansförhållande också, man träffas sammanlagt kanske någon månad per år och det blir ju inte "på riktigt" förrän man bor ihop och får en vardag - jag hoppas att ni kommer dit!!

Kramis!

2011-08-19 @ 00:09:02
URL: http://www.spindeltjejen.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback