Dominikanska i april..

Ok nu kommer en blogg om resan :)

Åkte den 4:e från Sverige och stannade en natt i Frankfurt.. de va redan vår där o blommade för fullt.. jättefint :) Kom på em så tog mig ti hotellet o va ut o käka o sen läste bok.. dagen efter for ti flygplatsen o väntade för o få fara iväg.. vänta o vänta.. suck.. träffade dock på några svenskar o de va kul :) bland annat en annan tjej som är lika galen i Domini som jag.. hon hade oxå träffat kille där.. dock inte bara en... hm.. :)
Vid 15 tiden kom vi iaf iväg o ja va vaken i stort sett hela tiden.. kollade film o så.. vi landade vid halv åtta domini tid o sen buss ti Las galeras.. ja bad chauffören o snabba på o de gjorde han verkligen.. tur de va natt så de va liten trafik.. haha.. halv tolv på natten kom ja fram ti mitt andra hem.. gu känslan o komma dit va verkligen som hem :) Alex o hennes syster kom o mötte mig i receptionen o sen gick ja ti rummet o bara lämna väskan o gick ti discot.. ja bytte inte ens om.. haha.. alla va glada o se mig o hälsade o prata.. :) gick runt o hälsa på alla o min baby då såklart :) vi åkte sedan ti hotell o sov tillsammans.. (ja får ju inte sova med han på hotellet då får han sparken).. dock kunde ja inte sova så bra ja lyssna på allt o va fortfarande exhalterad av o vara där :)

6:e april vi åkte ti hotellet på morgonen.. de regnade så ja packa upp o fixade o hängde med Alex o hennes syster Barbara även kallad babs.. ja träffade Ed utanför bara för o få min present.. en ring :)

Blev sååå överraskad o glad såklart :) Detta va verkligen bevis på att han måste ju älska mig o inte vara en sån sanky som många tror... ingen har då hört en sanky som köper dyra presenter..
De blev bra väder vid lunch o vi hängde på stranden då såklart :) ja lyckades bränna mig oxå... Käkade middag med Alex o Babs o nåra till som de träffat där.. sen såg vi pool showen o såklart disco en sväng.. o sen sova tillsammans :)

7:e han va ledig idag.. så vi for ti hans hus där ja träffade hans familj (igen) denna gång va ja in i hans hus.. har inte fått komma in förut men dock sett huset.. nu fick jag se allt o jo han lever verkligen fattigt.. ja förstår att han vill fixa ti sitt hem... de bor 6 personer i ett cement hus typ som är mindre än min lgh..
Hans mamma var även där hon bor o jobbar på annan ort.. nu hade hon semester o va o hälsa på.. första gången ja träffade henne :) jag hade hyrt bil så vi for iväg ti Samana o va o bada där ja varit tidigare o sen for vi ti Las Terrenas där ja oxå varit tidigare men så fiin strand... hans mamma hade aldrig varit där förut... ja badade oxå.. wow.. :) va så himla varmt i vattnet o de va kul.. :) sen for vi tillbaka ti Samana o stannade på en bar där ja oxå varit förut.. hihi.. sen ti hotellet o ja duscha o sen for vi tillbaka ti Samana o va på krogrunda typ.. dock blev han lite för full.. :/ for ti las galeras o sov sen... de va en nyhet att han sov med mig även om han va ledig.. hihi..

8:e upp tidigt o blev hämtad av hans bror.. Ed skulle ti tandläkaren så ja va med hans familj själv iväg... vi hyrde en annan bil denna gång som va nyare o drog mindre bensin.. vi for denna dag till Playa Rincon där jag varit tidigare.. dock inte Eds mamma.. nu var det inge folk alls där o stranden hade så mycke sjögräs så den var inge fin.. vi tog en båttur istället (har ja oxå gjort tidigare med Ed himla romantiskt).. ja va tillbaka ti hotellet vid 16 tiden.. o ja kommer inte ihåg va ja gjorde då... hahaha.. ja vet att ja käka på kvällen me Alex o sen såg show o disco o de va jättebra :) sen ti las galeras o sova....

9:e upp tidigt igen o blev hämtad av hans bror... kan tillägga att hans familj kan ingen engelska alls.. men de gick bra :) nu for vi till El Limon.. vattenfallet ja velat se sååå länge.. o gu va vackert... finns inte tillräckligt med ord o beskriva hur vackert de är.. :) dock jobbig väg o ta sig dit.. vi gick istället för att rida för de va mycket upp o ner o ja är lite hästrädd.. hans två syskon gick o höll min hand hela tiden... de va väldigt beskyddande av mig :) så hilma gulliga.. kramade o höll mig i handen hela tiden... nästan gulligare än Ed.. hehehe... Vi käkade i Samana o sen ti min favvostrand La Playita... nu äntligen får ja dominikanska priser på mat.. kyckling o platas (skivade friterade bananer) för 6 personer kosta ca 100 kr el nåt sånt.. :) vi mötte upp Ed på playita o sen körde hem hans familj.. tebax ti hotellet dusch o show o sen inge disco på hotellet utan vi for ti Eds familjs disco... där upplevde ja ännu ett äventyr när några började bråka o Eds bror drar fram ett avsågat hagelgevär för o bryta dem.. skott avlossades i luften o jisses.. dock såg ja inte när de sköt för de försvann på gatan.. men lite läskigt va de.. va mest rädd att något skulle hända Eds familj men de gick bra.. :) sen tillbaka ti las galeras o sova... denna dag fick ja oxå träffa en ny kille i deras gäng.. en av de andra (Cubi) har fått sparken o ersatts av denna kille (Zapata).. dock saknar ja cubi för han va såå rolig o jättebra.. men ja träffade honom senare :)

10:e ti hotellet på morgonen som vanligt o senare var ja o lämnade bilen vi hyrt.. ja körde bil i domini!!! de gick bra o vilken känsla.. :) sen va ja på hotellet.. hängde där.. gick ti las galeras själv o växla pengar o fick såklart hjälp av en kille där.. hahahah.. man är så poppis.. :) sen for ja, ed, alex, babs o nya killen ti playita.. drack lite o hängde.. sen tebax ti hotellet o duscha o käka.. beachparty va de på kvällen o sen lite disco o sova i las galeras..

11:e ti hotellet som vanligt.. hängde på stranden.. +32 i skuggan i stort sett varje dag.. sen gick ja ti las galeras igen o kolla internet osv.. tebax ti stranden o sen middag me alex o babs o så show o disco.. sen åkte vi med hans chef ti ett disco i las galeras... alex o babs va me oxå men ja pratade mest med Ed.. :) sen o sova..

12:e som vanligt då.. ti hotellet, stranden o vid lunch kom Cubi.. han som fått sparken men är ändå så bra vän.. ja va me han o ed o käka i las galeras... sen for ed o jobba o ja prata me han själv.. senare kom Alex o Babs o gjorde oss sällskap o vi prata o satt o drack öl.. hehe.. när ed hade paus kom han en sväng o sen for han o nya killen zapata ti hans hus o hämta papper fast de blev kvar där... ja hade roligt med cubi, bartender wilson som va ledig från hotellet o hängde med oss o Rudi en annan vän.. tre tjejer o tre killar.. :) så otroligt roligt.. senare gick vi vidare ti ett disco o dansade hur mycket som helst... :) ed kom oxå en kortis innan hans jobb.. vi tjejer kom ti hotellet vid halv tio på kvällen.. ganska så berusade.. hahaha.. ja tog en snabbdusch o sen fick vi i oss lite mat innan de hade plockat bort allt.. hehe vi va väldigt sena.. sen va de show o sen for vi ti las galeras istället för disco på hotellet.. ja va lite full o ed tyckte de va jättekul.. hahaha.. dock nyktra ja ti på natten.. :) ja o ed pratade en del innan vi sov.. En av de bästa dagarna!!!!!

13:e ja sen som vanligt då.. hotellet, stranden o ja va ti las galeras o hyrde bil igen o sen stranden.. Ed hade engelska lektion.. han pluggar de nu :) sen ti las galeras med zapata o ed o vi prata lite.. sen ti hotellet duscha o middag o show.. Ed for hem o ja va på discot på hotellet.. men de va sååå tråkigt utan honom.. :/ fick inte heller dansa så mycket.. han kom o hämta mig sen o vi sov ihop...

14:e upp 4 på morgonen! ti Samana o sen vidare till huvudstaden Santa Domingo.. de hittade inte ti konsulatet så vi snurrade runt i flera timmar.. Jag tog beslutat att ta chansen för att se vart vårt förhållande är på väg så han ska komma ti Sverige som turist... alltså han behöver turistvisum o får stanna 4 månader... om han får godkänt då.. så vi for ti huvudstaden för att hämta papper.. träffade en kompis ti honom oxå.. vi for hem samma dag så va mycke tid i bilen.. vi kom tillbaka ti samana på kvällen o va på disco då såklart.. haha.. o vi va hemma hos honom.. ja sa att ja inte ville ti hotellet utan ville träffa hans familj mer.. så ja va inte ti hotellet nåt utan vi for o sov i las galeras.. Ed va himla gullig hela dagen o pussa på mig o höll om mig... fast såklart va han de enligt Alex eftersom ja nu bestämt för att ta honom ti sverige.. men ja hoppas att de va för att han älskar mig som han gjorde de...

15:e hotellet, va ti las galeras o kolla internet o fixa me papper.. tog mig en massage.. såå bra va hon.. hon sa att ja hade inflammation i låren för de gjorde svinont.. :/ men så skönt.. träffa ed o sen lämnade bilen.. hotellet o sen las galeras en sväng igen dock med tjejerna denna gång o ed o zapata.. trevligt.. sen hotellet o duscha, käka o show o lite disco.. sen las galeras igen me zapata o hans tjej.. ja va jättetrött o ville sova o ed va så konstig.. :/ vet inte varför.. han ville inte lyssna på mig fastän han oxå va skittrött.. alex o en annan från hotellet kom oxå ti las galeras men sen for vi o sova.. äntligen.. haha..

16:e ti hotellet som vanligt o sen gick ja o sov en stund.. ja va så trött o kände att ja behövde sova mer.. första o enda gången ja sov i sängen på hotellet.. hahhaa.. ed ringde o kolla va ja gjorde.. hehe.. sen stranden o träffa tjejerna.. Alex gjorde flätor i håret o de tog himla tid.. men fint blev det :) sen ti las galeras en sväng me ed o zapata.. hotellet o kolla bilder för ja tog nåra med proffs fotograferna.. el de va inte alls lika duktiga som de som varit där förut.. men men.. show o sen las galeras o disco o sova.. :)

17:e ti hotellet o ti stranden o ja blev fotad igen dock av någon annan.. gick o hyrde bil igen.. sen käka lunch me ed i las galeras o sen for ja o tjejerna ti playita o hängde där.. när ed hade tid från hotellet for vi hem ti honom o sen en sväng ti samana.. sen hotellet igen o duscha o käka o show.. inge disco på hotellet vi for ti las galeras igen.. denna kväll tjafsade vi.. han va så himla konstig...

18:e upp 4 på morgonen igen o vi prata ut i bilen... fick svar på varför han va så konstig kvällen innan.. vi for ti santa domingo igen.. frukost hos deras kompis o sen ti konsulatet igen.. dock lite onödigt besök enligt mig för hon bokade bara in honom på ett besök o kollade papprena.. de är sååå omständiga med allt i domini.. denna gång blev det mer sightsign iaf o de va trevligt :) vi stannade efter vägen o tog de lugnt.. stannade ti hos hans familj oxå för att säga hej då.. hans syster va så gulliga o höll om mig hela tiden :) jättemysigt.. sen ti hotellet igen o dsucha o kolla fotona o blev nåra st.. kolla show sen ti las galeras o disco en sväng o sen sova.. :)

19:e min sista dag :(
ti hotellet o sa hej då ti alex o babs.. de åkte på morgonen... sen lämna tebax bilen o ti hotellet för o packa o checka ut.. va ti standen o hängde vid poolen.. ed jobba hela tiden så försökte vara nära honom.. men puckot gick iväg o käka utan mig.. så då gick ja iväg o hängde med dansarna o kolla när de hade repetition för showen o käka me en av dem.. sen sa hej då.. fick en liten stund med ed utanför hotellet o kunde pussa på honom en sista gång.. stranden igen o sen sista hej då... :( vid 15.20 lämnade jag Grand Paradise hotellet i Las galeras o mot Puerto plata o flygplatsen... ja sov hela vägen.. hahaha.. ja nästan iaf.. ringde ed när han va ledig från jobbet o då va han i las galeras o käka.. önskade så att ja va där istället.. väntan på flygplatsen gick ganska fort o vid 22 tiden domini tid gick flyget.. ja va så trött så ja somnade innan planet lyft.. hehe..

20:e landade i Frankfurt vid 13 tiden o sen fick ja vänta såå länge.. sov på flygplatsen oxå... vid 20 gick planet ti Stockholm o landa vid 22 gick nästan direkt ti flyget mot Luleå.. upptäckte att ja inte hade nåra pengar på kontot.. landade i Luleå innan 00.. som tur är så va min kompis S där o hämta hennes bror... gud hon räddade mitt liv.. :) ja fick skjuts hem.. *tack sååå mycket* kom hem 00.30 o ringde ed direkt.. han lät glad o höra min röst.. o ja började gråta... kände mig så otroligt ensam o ville verkligen inte vara hemma!!! :´(

I mitt hjärta är ja dominikansk.. haha.. ja älskar livsstilen där, musik o dans överallt o ja känslan går inte o beskriva med ord... ja känner mig hemma när jag är där...
fast rinnande vatten är väldigt bra o de finns i sverige.. haha...

Detta har varit en otroligt händelserik resa.. jag har varit på så många ställen o Ed har varit som den kille ja känt sedan tidigare inte så som han var i jan-feb.. Han har varit mer kärleksfull o de har hänt så otroligt många småsaker hela tiden som ja inte direkt nämnt här.. nu har ja mest skrivit vad ja gjort.. :)
Pengar har det gått massor av men det har varit för utflykter o saker vi gjort inte saker han har fått..
Det känns rätt beslut att ta honom ti Sverige så han får se hur det är här o förhoppningsvis kan vi komma fram till vad nästa steg blir.. jag måste ta en chans även om det är en risk o ja kommer att få betala för honom.. men i slutändan kan det vara värt de.. :)

Jag har fått frågan flera gånger när ska vi gifta oss? bland annat av hans mamma o ja vill inte göra de förrän ja varit mer med honom o sett hur vi är ihop.. att han kommer ti sverige blir en prövning för oss båda..
Ed hade kunnat gifta sig nu direkt.. men ja skjuter på det.. ja vill gifta mig med den ja ska leva med resten av mitt liv o just nu vet ja inte om det är med honom.. ja vill inte gifta mig för att de kanske blir enklare o ta honom ti sverige.. 

Det var en jättebra resa o såklart kul o träffa Alex o hennes syster.. :)
Påsken var hemsk som vanligt blir ja så deprimerad när ja kommer hem.. och jag tänker sååå mycket... min hjärna går på högvarv.. under påsk tänkte jag på allt hemskt som kan hända när ja inte är där o återupplevde resan i huvudet om o om igen.. jag tänker fortfarande såå mycket o vet inte hur ja ska sluta??
men de e lite bättre nu iaf.. :)

Dock känns det jobbigt att ja inte vet något nu.. jag vet inte när jag kan åka ti domini nästa gång.. jag vet inte när han kommer ti sverige.. igår var han på intervju o lämnade papprena på konsulatet o nu är det bara o vänta o vänta.. de kan ta 4-7 månader innan vi vet något...
Jag saknar honom så otroligt mycket just nu o de känns verkligen som att han är min kille nu o vara ifrån honom är så jobbigt...

Men det är skönt att vardagslivet börjat igen.. jobbet o ja ska börja komma igång med träningen igen o göra småsaker som man har o se fram emot.. typ bio o umgås me vänner o familj.. :)
Förhoppningsvis går tiden fort o vi får besked snart :)

Det finns bilder på facebook... jag ska lägga in några här snart.. har inte tagit så mycket bilder tyckte jag fast blev ändå nästan 500 st.. hehe.. mest bilder på utflykter med hans familj :)
Ja verkligen älskar hans familj även om ja inte kan prata med dem o ja tror att de gillar mig... hihi..

Så det var blogg om min resa.. hoppas ni orkat läsa allt... ;)

Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Låter som en skön resa! Det är så härligt att åka bort, man känner sig som i en dröm :D

Det är nog bra att han kommer hit och hälsar på, upplever vardagen och ser hur han är här hemma, ni behöver nog stanna tillsammans i ett par månader och lära känna varandra lite mer? :)

Kramisar

2011-05-13 @ 20:21:48
URL: http://spindeltjejen.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback