Jag mår toppen men inte nu.. shoppa

Det var otroligt länge sen som jag kände mig glad i kroppen.. och de gör jag just idag.. :) Solen skiner och veckan har varit bra.. många positiva saker..

I måndags var det möte och han som var gäst var så himla rolig och intressant :) så mötet var som inga problem.. kom hem sent men vad gör de..

Igår var jag på seminarie skrattets positiva verkan på hälsa, det var super.. är nog därför jag fått energi idag.. :) det var väldigt bra.. gjorde övning där man skulle presentera sig för dem runt sig och skratta.. kändes urlöjligt men man fick skratta iaf.. sen nämnde hon något om påverkan & attityder om man har folk som gnäller runt sig så drar de ner väldigt mycke och man ska inte försöka ta åt sig.. väldigt bra sagt för jag har en sådan runt mig.. tyvärr.. Fick tips oxå på vardagsinspiration som jag tänkte dela med mig..

Vardagsinspiration:
- Gör Något kul - varje dag/vecka
- Njut - varje dag
- Odla ett intresse
- Motionera mera
- Dansa
- Sjung dig lycklig
- Skriv ner dina tankar
- Ge någon ett handtag
- Vårda dina relationer
- Frossa i optimism
- Gör en må bra lista (30 saker)

De sista lät som bara wow.. 30 saker som gör en glad.. men de va små saker som t.ex. Barn, Shoppa, Musik, träning, massage/klippning, blommor, ett telefonsamtal/möte med kompis, blommor, ett leende, en solig vinterdag, höstens färger, rolig film osv osv.. tänkte försöka göra en lista och de ska man då göra när man är på bra humör :) annars går de inge bra..
hon nämnde oxå att om man har såna små meningar runt sig, typ Jag är vacker, Jag är underbar så om man vaknar och har en dålig start så blir man på bra humör när man ser de. Fick göra en övning om att bli hyllad oxå vi skulle applådera åt varandra.. hon sa massor..

Avslutar detta med att Le, ett leende smittar i minst 3 steg, så idag ska alla som läser min blogg LE!!

http://www.contingo.nu/ Här är hennes hemsida, klicka på hennes blogg där finns historier osv så man får le.

Jag var oxå på seminarie om Mindfulness, hade inte plats egentligen men de sa att man kunde gå ändå och jag fick plats. De handlade mer om att vara uppmärksam på vad som händer runt dig, små saker som sker.. vi är så upptagna i dagens samhälle så vi ser inte de små sakerna. Han nämnde oxå att vi har ca 50 000 tankar per dag och många av dem styr vi inte över. mindfulness är en typ av träning på att vara uppmärksam. Han som föreläste va ganska rolig. Hans hemsida: http://www.mindfulnesscenter.se/

Efter seminarierna så var tiden knapp men jag for o träffade mamma en kortis och sen for jag och tränade två pass, Aerobics och Bodybalance. De sista är tai chi, yoga, pilates, balans i ett pass.. väldigt bra.. Jag var dock lite disträ men de gick bra :) kom hem vid 20, duschade o sen landa i soffan.. spelade in DH o Cougar Town. Gör alltid de.. då kan man spela över reklamen.. :) När jag gick o la mig hade jag himla problem med att somna låg och vred o vände mig.. :/

Idag vaknade jag och då var det sol igen.. jag ska träffa mamma igen och sen åker de mest troligt hemåt.. hon bor ju i södra Sverige men de är häruppe i norr när de åker omkring på marknader.. hon säljer godis.. haha.. vet inte hur länge jag ska träffa henne så mest troligt blir det ingen träning, hon ska komma och äta lunch med mig iaf.

Imorgon ska jag till Överkalix på möte och ev. prata inför folk.. men jag hoppas att de kommer lite folk så jag slipper, de senaste två ggr vi varit där har de varit så..

Jaa de var nog de jag ville ha ur mig.. :) gosade med en bebis förra veckan och jag kan inte släppa de.. de va såå mysigt.. men ja är inte redo för någon egen.. absolut inte..

Kan tipsa om en blogg till, läs på nrj.se Knappen och Hakims blogg, de brukar lägga in youtube klipp, väldigt kul :)

Joo ringde om salsakursen idag och den börjar nästa vecka :) ska få brev hem, ringde eftersom den egentligen skulle startat idag men de har skjutit fram den.. ska bli himla spännande.. :)

Ringde oxå om en prenumation på Cosmopolitan som jag skickat in och den hade tydligen kommit bort, men hon la in mig igen. 3 nr och så fick man en spaupplevelse, i Luleå var det klippning och de behöver jag.. var länge sen jag unade mig klippning och toning..

Ha en bra dag alla och kom ihåg att LE.. :)
__________________________________________

Haha nu måste jag lyssna på vad jag själv skrivit.. LE.. mitt humör sjönk som en sten vid lunchen.. träffade mamma o styvfar en sväng men han gick sen.. lunch me mamma va mysigt käkade o gick på stan en sväng.. o nu har dem farit :( min mamma.. *saknar*
fast ibland är de skönt att de åkt för då stör dem inte i min träning.. men trodde att jag skulle träffa dem efter jobbet oxå men styvfar har såå bråttom hem så de åker redan neråt nu.. jag tog ju inte med mig träningskläderna nu.. kan iförsig träna yoga halv sju men nu blev jag sååå trött.. 

Vart tog mitt glada humör vägen??? 

__________________________________________

Glömde ju skriva att ja va o shoppa lite förut.. hittade ett nytt nagellack i ljusrosa märke Isadora, köpte bodylotion från H&M deras egna märke tror ja luktar persika fanns vanilj/äpple o granatäpple de lukta oxå gott men kan inte köpa allt, hitta en svart kort kjol på Gina oxå.. sen en BH från twilfit, kanske va de som drog ner mitt humör.. stå o prova bh när man känner att man gått upp i vikt.. :/ de e inge kul.. är verkligen en ond cirkel när de gäller vikt..

Har mätt mig när ja kom hem, har ju ingen våg o vill inte ha någon heller.. ja mäter mig istället och de har inte ändrats såå mycke sedan dec 09. men de känns ändå ja är inte lika fit.. kan inte ens ha ett par byxor nu.. iförsig kunde ja nog inte ha dem i dec heller för de va tajta sist ja använde dem o de va typ ett halvår sen..
nu svamlar ja bara..

Blir lugnt ikväll iaf..

Kommentarer
Postat av: Susanne

men gud vilket toppen erbjudande. :) Lät ju som toppen seminarier det där..

2010-03-24 @ 11:38:34
Postat av: Therese

Jag ler!!!

Du är en fantastisk person och vän Åsa, glöm aldrig det!!

Kram kram

2010-03-24 @ 11:39:24
URL: http://missthessan.blogg.se/
Postat av: Susanne

Nä,jag spelade inte in... Jag e lika chockad jag..

2010-03-24 @ 15:46:21

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback