Salsakurs..

Kommer till rubriken strax.. :)

Först om det som hänt sedan sist..
Jag hann träna i tisdags.. va jättebra pass, jobbigt.. hehe.. sen var de möte på jobbet.. och det blev ganska kort möte iaf om man jämför med vad det vanligtvis tar.. :) så det var skönt. kom hem strax efter åtta. blev lugnt på kvällen.. jo Edde ringde.. kors i taket har han inte gjort på ja vet inte när.. men han ville inget positivt.. suck..

Igår var det fullt upp på jobbet.. sprang runt och tankarna snurrade.. men de e skönt :) tiden gick jättefort.. sen hem, diska o sortera tvätt.. när ja sortera tvätten såg ja ett litet djur som ja nu hittat på Aniticimex hemsida o de va nog en pälsängrar.. dödade den o sopade ner den så ja måste verkligen tvätta.. den låg i tvättkorgen.. de trivs tydligen där det är fuktigt.. men hur fasen vet man om man har fler o hur kommer dem dit?? :S stod inte så mycket om de på Anticimex hemsida.. får kolla igenom lådorna där jag har mina rena kläder.. har aldrig hittat sån förut.. :/

Sen var det iaf dax för salsa :) när jag kom dit så sa tanten i receptionen att kursen redan varit.. ja bara vaaa?? så då kom en annan tjej samtidigt men vi gick iaf upp o hon var kvar.. tydligen hade de inte blivit inbokat lokalen för vår kurs så tiden var rätt.. liten miss i bokning av lokal men de löste sig.. som tur va :)
Vi var 6 tjejer varav en tjej ja känner.. vi umgicks tidigare men sluta umgås när en av tjejerna bröt kontakten me mig.. vi hade inte bra personkemi el nåt.. kom hon på efter typ 2 år men iaf.. de va lite komiskt att ja o denna tjej hamnat på samma kurs :)

Vi fick lära oss ett av grundstegen o gu de är mycke o tänka på.. fötterna, knäna, höftena (viktigast), händer o axlarna.. o så ska huvudet vara still o inte hoppigt :)
Musiken va precis den som jag hört i Dominikanska o ja bara ÄLSKAR den :) såklart for mina tankar ti Domini då.. både på gott o ont.. nu vill jag verkligen tillbaka o dansa.. ja älskar ju de.. :) dansa me grabbarna som verkligen vet hur man gör.. hihi.. iaf nu e de uppehåll nästa vecka pga påsk men den 14 april.. får öva hemma lite :)

En nackdel är att jag nu sett att jag kan boka in mig på en annan salsakurs.. den jag går nu på är via ABF men det finns även en kurs via Stil. den kursen är tydligen blandat med killar och tjejer.. det är inte den jag går nu. men det kanske krockar inlärningen?? de har ju olika teknik o lära ut.. o hon som höll kursen igår har svenska förnamn men är utländsk.. glömde dock fråga vart hon var ifrån men hon hade verkligen de sköna avslappnade rörelserna..
Jag måste fundera på hur jag ska göra.. den andra kursen börjar 13 april. Några tips??

Idag är det halvdag.. ska träna efter jobbet.. sen fara o handla.. tro det eller ej men det REGNADE imorse :( så jag tog bilen till jobbet.. gå i snö nemas problemas men gå i regn.. nej tack..

Bli inte lurad idag! :)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback